8 نمونه گزارش روابط عمومی و الگو برای نشانک گذاری برای الهام

8 نمونه گزارش روابط عمومی و الگو برای نشانک گذاری برای الهام

در اصل، گزارش روابط عمومی در مورد نشان دادن تأثیر کار سخت شما است.

در حالی که گزارش‌های روابط عمومی روزانه وارد نظارت بر رسانه‌ها می‌شوند، بررسی‌های دوره‌ای و شستشوی کمپین یک گام به عقب برمی‌دارند و به زمینه‌های گسترده‌تر، آموخته‌ها و گام‌های بعدی نگاه می‌کنند.

بیایید به نمونه هایی از هر دو بپردازیم …

5 نمونه واقعی از گزارش روابط عمومی

در اینجا پنج نمونه از گزارش های روابط عمومی واقع بینانه که واضح و متمرکز هستند آورده شده است.

گزارش روابط عمومی یک صفحه‌ای «پسند اجرایی» از Rise at Seven

نمونه ای از گزارش افزایش روابط عمومی هفت

این خلاصه یک صفحه‌ای نتایج سطح بالایی را ارائه می‌کند، ایده‌آل برای سهامداران ارشد که بدون درگیر شدن در جزئیات نیاز به بینش سریع دارند.

معیارهای کلیدی، مانند ترافیک سایت و فروش ایجاد شده، از طریق یک قوس روایت واضح ارائه می شوند: چالش، ایده و نتایج.

گزارش های روابط عمومی بسیار بیشتر از تعداد پیوندها یا پوشش هایی است که برای فعالیت خود به دست آورده اید. ما این توانایی را داریم که این موضوع را به اهداف و مقاصد کلی برند یا شرکت نزدیک‌تر کنیم. وقتی به گزارش‌ها نگاه می‌کنیم، روی رتبه‌بندی، ترافیک، فروش و در نهایت میزان تولید کمپین‌هایمان تمرکز می‌کنیم.

ویل هابسونویل هابسون

خوراکی های کلیدی

یک نمای کلی مختصر ارائه دهید که مدیران بتوانند به سرعت آن را هضم کنند، با تمرکز بر نکات برجسته عملکرد و روشن شدن ROI.

گزارش مکمل PR دیجیتال Cedarwood

نمونه ای از گزارش روابط عمومی دیجیتال Cedarwoodنمونه ای از گزارش روابط عمومی دیجیتال Cedarwood

این نمونه گزارش روابط عمومی از Cedarwood Digital یک عکس فوری از پوشش دیجیتالی ارائه می‌دهد که موفقیت کمپین را از نظر پیوندها و قدرت نشان می‌دهد.

گزارش تکمیلی برای مشتریانی که نیازی به روابط عمومی پخش به‌بازی کامل ندارند، عالی است – یا به این دلیل که در کانال‌های دیگر سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند، یا به این دلیل که گزارش‌دهی به اندازه‌ای منظم است که از قبل به سرعت عمل کرده‌اند.

این نمونه‌ای از یک گزارش روابط عمومی دیجیتال است که ما به گزارش سئوی خود پیوست می‌کنیم – به نظر ما کاملاً سطح بالایی است – اما برای مشتریان ما خوب کار می‌کند.

دیوار آماندادیوار آماندا

خوراکی های کلیدی

گزارش‌های بازاریابی گسترده‌تر را با عکس‌های روابط عمومی کوتاه که پوشش کلیدی را برجسته می‌کند، تکمیل کنید.

گزارش روابط عمومی “ماهانه عمیق” Distinctly

8 نمونه گزارش روابط عمومی و الگو برای نشانک گذاری برای الهام8 نمونه گزارش روابط عمومی و الگو برای نشانک گذاری برای الهام

این یک مثال قدرتمند از گزارش ماهانه روابط عمومی توسط Lauren Field، مدیر ارشد روابط عمومی دیجیتال Distinctly است که خلاصه‌ای اجرایی و گام‌های بعدی را ارائه می‌کند، و به دنبال آن یک بررسی عمیق‌تر در فعالیت‌های کمپین، دید ارگانیک، پوشش رسانه‌ای و تجزیه و تحلیل رقبا ارائه می‌کند.

نمونه ای از یک گزارش روابط عمومی، بدیهی استنمونه ای از یک گزارش روابط عمومی، بدیهی است

از محتوا مشخص است که تیم Distinctly نتایج را در چندین کانال و در کل قیف فروش گزارش می‌کند. اگر می خواهید یک گزارش جامع در مورد عملکرد روابط عمومی خود داشته باشید، از گزارش کامل اینجا الهام بگیرید.

خوراکی های کلیدی

صفحه اول گزارش روابط عمومی خود را فقط برای بررسی کلی عملکرد رزرو نکنید، مراحل بعدی را فوراً برای ذینفعانی که زمان زیادی دارند و به حیاتی ترین اطلاعات از قبل نیاز دارند، اضافه کنید. اگر در حال ایجاد گزارش برای چندین مخاطب هستید، این یک تاکتیک خوب است.

نمونه ای از گزارش روابط عمومی “بستن کمپین” کایزن

قالب گزارش روابط عمومی - کایزنقالب گزارش روابط عمومی - کایزن

این گزارش روابط عمومی توسط شکیرا ساکس، مدیر روابط عمومی کایزن، یک نمونه عالی از یک جمع بندی کمپین به خوبی سازماندهی شده است.

این یک جریان منطقی و آسان برای خواندن را دنبال می کند و از مرور کلی کمپین > نتایج > تأثیر گسترده > مراحل بعدی عبور می کند.

خلاصه عملکرد سطح بالا، همراه با مقدار مناسب زمینه، این گزارش را برای مدیران یا مشتریان سطح متوسط ​​ایده آل می کند.

برای الهام بیشتر، گزارش کامل را اینجا ببینید.

خوراکی های کلیدی

از ساختار شفافی پیروی کنید که گیرنده را در روایت کمپین راهنمایی می کند و از ابزارهایی مانند Canva برای ایجاد گزارش های جذابی که چشم را هدایت می کند، استفاده کنید.

داشبورد روابط عمومی “پوشش زنده” Escherman

داشبورد گزارش های مستقیم که توسط اندرو بروس اسمیت، موسس آژانس Escherman ایجاد شده است، معیارهای روابط عمومی بین کانالی مانند اختیارات پوشش و اشتراک های اجتماعی را ادغام می کند.

داشبوردهای روابط عمومی تمایل زیادی به ارائه زمینه زیادی به گیرنده ندارند. به این ترتیب، آن‌ها برای تیم‌های داخلی یا مشتریانی که به‌روزرسانی‌های منظم و حداقل نگه‌داشتن دست را ترجیح می‌دهند، بهتر هستند.

داشبورد گزارش های روابط عمومی - Looker - Eschermanداشبورد گزارش های روابط عمومی - Looker - Escherman

خوراکی های کلیدی

داشبوردهای زنده به تیم‌های داخلی و مشتریان شرکت‌کننده اطلاعات بینشی برای تنظیم کمپین‌ها در زمان واقعی ارائه می‌دهند.

اکنون چند نمونه از گزارش های روابط عمومی واقعی را مشاهده کرده اید، در اینجا نحوه ایجاد آنها آورده شده است.

TL;DR اینجاست:

  • با تمرکز بر یک هدف واضح، گزارش های خود را ساده نگه دارید.
  • محتوا، معیارها، قالب و آهنگ را متناسب با مخاطبان خود سفارشی کنید
  • زیاده‌روی نکنید و به بینش‌ها و توصیه‌های کلیدی پایبند باشید تا همه چیز واضح و قابل اجرا باشد.

یک گزارش روابط عمومی عالی خواننده را با اطلاعات غرق نمی کند. در عوض، بر مهمترین ایده ها تمرکز می کند و به وضوح به یک سوال کلیدی پاسخ می دهد. آن را به عنوان یک مطالعه علمی، با یک فرضیه مرکزی که نیاز به آزمایش دارد، در نظر بگیرید.

مثال ها:

  • آیا در بازگرداندن ترافیک به سایت خود موفق بوده ایم؟
  • چقدر آگاهی اضافی با اینفلوئنسرها ایجاد کرده ایم؟
  • آیا در تبدیل آگاهی به فروش محصول موفق بوده ایم؟

تنها هدفی که شما را در مسیر نگه می دارد.

مخاطبان شما مهمترین چیزی است که باید در هنگام شروع گزارش خود در نظر بگیرید.

از خود بپرسید: آیا آنها واقعاً؟ نیاز دارد برای دانستن این؟ آنها واقعاً به چه چیزی اهمیت می دهند؟ آنها چگونه ترجیح می دهند اطلاعات را مصرف کنند؟

انجام این کار به شما کمک می‌کند تا گزارش‌هایی ایجاد کنید که باعث بازگشت مشتریان شما شود.

مخاطبان مختلف به روش های مختلف برای اندازه گیری اهداف اهمیت می دهند. به عنوان مثال، تیم ها روی زمین آنها به احتمال زیاد به KPIهای دانه ای مانند تعداد پیوندهای dofollow اهمیت می دهند.

بک لینک Ahrefs - گزارش روابط عمومیبک لینک Ahrefs - گزارش روابط عمومی

مجموعه C یا مدیران، از سوی دیگر، شما می خواهید تاثیر سطح بالای استراتژی خود را ببینید.

آنها از KPIهای روابط عمومی مانند سهم افزایش صدا در تعدادی از شرایط مرتبط با کمپین حمایت می کنند.

گزارش های روابط عمومی در نمای کلی Rank Tracker's Share of Voiceگزارش های روابط عمومی در نمای کلی Rank Tracker's Share of Voice

یا حتی سهم حجمی در سطح سایت در مقابل رقبا.

برای گزارش روابط عمومی، صدا را در Ahrefs به اشتراک بگذاریدبرای گزارش روابط عمومی، صدا را در Ahrefs به اشتراک بگذارید

بهترین گزارش‌ها فقط به اعداد متکی نیستند، بلکه از نمودارها، نمودارها و تصاویر برای بیان داستان استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید گزارش‌های روابط عمومی را خودتان مدیریت کنید، Google Sheets یا Google Docs گزینه‌های خوبی هستند، اما از نظر طراحی و انعطاف‌پذیری می‌توانند کمی محدودکننده باشند.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان روابط عمومی به ابزارهای بصری بیشتری مانند Looker Studio یا Canva روی می آورند.

اگر مخاطب شما یک مدیران ارشد، آنها معمولاً به یک گزارش خوب طراحی شده نیاز دارند که شامل خلاصه های سطح بالا، آمار دقیق قالب بندی شده و سرفصل های عملکرد باشد.

مشتریان ما معمولاً انتظار داریم که یک گزارش برچسب سفید با مقدار مناسبی از زمینه در مورد نتایج و نتایج ارائه شود، زیرا آنها در همه چیزهای روزمره درگیر نیستند.

و روابط عمومی میدانی یا تیم های داخلی (مثل شما) برای بررسی و توسعه استراتژی به طور مکرر به گزارش های زنده و دقیق نیاز دارید. داده‌های پلتفرم، صفحات گسترده، و داشبوردهای Looker قالب‌های ترجیحی برای PR کارآمد هستند.

داشبورد جدید گزارش روابط عمومی Ahrefs یک مثال عالی است. این به شما یک نمای کلی از عملکرد پیوند و جستجوی شما بر اساس مجموعه محتوای شما (یعنی لیست URL های خاص شما) می دهد.

در اینجا به نظر می رسد:

نمونه ای از داشبورد گزارش روابط عمومی Ahrefsنمونه ای از داشبورد گزارش روابط عمومی Ahrefs

مشاوره

اگر مطمئن نیستید که چگونه مشتری خود را گزارش دهید، از آنها بپرسید. آنها ممکن است بخواهند خلاصه های سطح بالا را در یک بخش ببینند و در قسمت دیگر به بررسی عملکرد بپردازند. اگرچه ایجاد یک الگوی روابط عمومی سفارشی کمی بیشتر طول می کشد، اما اگر مشتری شما را راضی نگه دارد و آژانس شما را زنده نگه دارد، تلاش اضافی ارزش آن را دارد. علاوه بر این، زمان وجود ندارد واقعا اگر دوباره از این الگوها برای مشتریان دیگر استفاده کنید و کتابخانه گزارش روابط عمومی خود را ایجاد کنید، هدر خواهد بود.

اهداف کمپین و مخاطبان شما دو چیز اصلی هستند که باید لحن را برای گزارش شما تعیین کنند.

به عنوان مثال، اگر به بقیه اعضای تیم خود گزارش دهید یک تیماین کار را مستقیم و مداوم انجام دهید.

اما اگر نتایجی برای مدیران ارشد، این داده ها را به صورت ماهانه، سه ماهه، سالانه یا حتی چرخه فروش تجزیه و تحلیل خواهید کرد، اگر این مدت زمان برای دیدن نتایج طول می کشد.

6. از یک ساختار ساده پیروی کنید

در روابط عمومی گرایش به اغراق در گزارش ها وجود دارد. ایجاد یک قوس روایی واضح شما را در مسیر نگه می دارد.

بهترین گزارش‌های روابط عمومی که من دیده‌ام، برای ارائه بینش سالم به این فرمول سست پایبند هستند: ارزش.

  • خلاصه Exec (نمای کلی اهداف و کمپین)
  • بالاترین پیروزی ها
  • انتظار در مقابل واقعیت (نمودارهای با دقت تنظیم شده که داستان را هدایت می کنند)
  • توصیه ها و مراحل بعدی

این الگوها را برای سرعت بخشیدن به گزارشات روابط عمومی خود ذخیره کنید – با خیال راحت هر مؤلفه ای را که به هدف یا مخاطب شما مرتبط نیست حذف کنید.

الگوی گزارش کمپین روابط عمومی

آیا برای ایجاد گزارش روابط عمومی خود آماده هستید؟ در اینجا یک قالب ساده وجود دارد که می توانید برای کمپین های خود سفارشی کنید…

قالب را از اینجا دریافت کنید

الگوی پوشش رسانه ای ادامه دار

این الگوی گزارش روابط عمومی زیر از رئیس بخش روابط عمومی دیجیتال، آلیس واکر-گیبونز، Embryo Digital تهیه شده است.

اگر در حال تجزیه و تحلیل تأثیر پوشش رسانه‌ای مداوم هستید، این مثال Google Sheets معیارهای کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که باید در گزارش‌های روابط عمومی خود در نظر بگیرید.

الگوی روابط عمومی - جنین دیجیتالالگوی روابط عمومی - جنین دیجیتال

قالب را از اینجا دریافت کنید.

قالب گزارش فصلی روابط عمومی

الکس جونز، رئیس بخش دیجیتال در Cartwright Communications، یک الگوی پیگیری ایجاد کرده است که رویکرد تیمش به گزارش‌های روابط عمومی را منعکس می‌کند.

قالب گزارش روابط عمومی - ارتباطات کارترایتقالب گزارش روابط عمومی - ارتباطات کارترایت

در اینجا چیزی است که او می گوید:

برای گزارش های روابط عمومی دیجیتال، ما اغلب گزارش های ماهانه و فصلی خود را به اهداف اصلی زیر تقسیم می کنیم:

  • اندازه لینک ها
  • کیفیت لینک ها
  • اهمیت لینک ها
  • طبقه بندی میدانی
  • جریان اعتماد

اگر به اهداف مشتری کمک کند، ما همچنین بخشی از تجزیه و تحلیل صدا و احساسات را اضافه می کنیم. سپس گزارش خود را به اهداف ثانویه مشترک (SSG) تقسیم کردیم:

  • کلمات کلیدی / دسته بندی ها
  • ترافیک/جلسات
  • نقل و انتقالات
  • رشد درآمد

اساساً می‌خواهیم رتبه‌بندی و تغییرات کلمات کلیدی را مطابق با لینک‌های به‌دست‌آمده تجزیه و تحلیل کنیم و در نتیجه بر ترافیک و جلسات تأثیر بگذاریم. این همچنین می تواند اهداف تکمیل شده و هر درآمد حاصل را به هم مرتبط کند.

الکس جونزالکس جونز

بسته بندی کنید

وقتی صحبت از گزارش روابط عمومی می شود، کمتر اغلب بیشتر است. آن را واضح، متمرکز و متناسب با نیازهای مخاطبان خود بیان کنید.

اگر در این مورد عاقل باشید، گزارش‌های روابط عمومی شما نه تنها تأثیر کار سخت شما را ثابت می‌کند، بلکه کسب‌وکار تکراری، بودجه‌های بزرگ‌تر و کنترل خلاقانه‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بنابراین، برای الهام گرفتن، این نمونه ها را نشانه گذاری کنید.

منبع: https://ahrefs.com/blog/pr-report-examples-templates/

تحریریه گوگلیسم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *