تولید تقاضا به معنای وادار کردن مردم به چیزهایی است که قبل از مواجهه با بازاریابی شما تمایلی به خرید آن نداشتند.
گاهی اوقات، این یک بازی کوتاه مدت است، مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیکی که قبل از عرضه یک محصول جدید سر و صدا ایجاد می کند. در مواقع دیگر، مانند بازاریابی B2B، جذب مخاطبان خارج از بازارتان یک بازی طولانی است.
در هر صورت، ایجاد تقاضا می تواند به سرعت به یک فعالیت بازاریابی گران قیمت تبدیل شود.
در اینجا چند راه وجود دارد که سئو به شما کمک میکند تا تقاضایی را که ایجاد میکنید جذب کرده و حفظ کنید تا بودجه بازاریابی شما بیشتر شود.
هیچ راه درست یا غلطی برای ایجاد تقاضا وجود ندارد. هر فعالیت بازاریابی که میل به خرید چیزی را ایجاد کند (جایی که قبلاً چنین تمایلی وجود نداشت) را می توان تولید تقاضا در نظر گرفت.
مثال های رایج شامل استفاده از:
- تبلیغات پولی
- دهان به دهان
- رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ویدیویی
- خبرنامه های ایمیل
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی اجتماعی
به عنوان مثال، برچان یک برند کوچک محلی در استرالیا است که نوع جدیدی از سنگ لایه بردار رسی را ایجاد کرده است. آنها از سال 2018 آنها را به صورت آفلاین می فروشند، اگر قبلا نبود.
این یک نوآوری پیشگامانه نیست، اما قبلا هرگز انجام نشده است.
برای عرضه آنلاین محصول خود، آنها شروع به اجرای طیف وسیعی از تبلیغات فیس بوک کردند:
این شرکت به دلیل تبلیغات خود در مراحل اولیه ایجاد تقاضا برای محصول خود است. مطمئناً، این نوعی از بازاریابی نیست که قرار است ویروسی شود، اما همچنان یک نمونه عالی از تولید تقاضا است.
با نگاهی به دادههای حجم جستجو، ماهانه 40 جستجو برای کلمه کلیدی “اسکراب سنگ رسی” در استرالیا و چند جستجوی مرتبط دیگر وجود دارد:
با این حال، همین کلمات کلیدی به ندرت در ایالات متحده جستجو می شوند:
این هرگز در حال وقوع است.
استرالیا جمعیت بسیار کمتری نسبت به ایالات متحده دارد. برای جستجوهای ترجمه نشده، حجم جستجوی استرالیا معمولاً حدود 6 تا 10 درصد از حجم جستجوی ایالات متحده برای همان کلمات کلیدی است.
به عنوان مثال به محبوب ترین جستجوها نگاهی بیندازید:
تلاشهای تبلیغاتی Breshan در سایر پلتفرمها تقاضای جستجوی مستقیم برای سنگهای رسی لایهبرداری شده را ایجاد میکند.
مهم نیست کجا و چگونه مردم را در مورد محصولی که می فروشید آموزش می دهید. آنچه مهم است تغییر ادراک آنها از آگاهی شناختی به میل عاطفی است.
احساسات جرقه عمل می دهند، و معمولاً اولین اقدامی که افراد به محض آگاهی از یک چیز جدید بزرگ انجام می دهند، جستجوی آن در گوگل است.
اگر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود در نظر نمی گیرید، در اینجا سه کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید:
- اتلاف بودجه را کاهش دهید
- وقتی افراد جستجو می کنند توجه خود را جلب کنید
- مخاطبانی را که قبلاً به آنها رسیده اید تبدیل کنید
اگر برای ایجاد تقاضا برای محصول خود سخت کار می کنید، مطمئن شوید که وقتی افراد در گوگل جستجو می کنند به راحتی آن را کشف کنند.
- اسمی ساده و آسان برای به خاطر سپردن آن بگذارید
- آن را با توجه به نحوه جستجوی طبیعی افراد نامگذاری کنید
- از هر اصطلاحی که در مورد چیزی که وجود دارد ابهام ایجاد می کند خودداری کنید
به عنوان مثال، یادآوری مفهوم سنگ لایه بردار رسی برای مردم آسان است.
حتی اگر به خاطر نیاورند که برشان محصول خود را چه نامیده است، فیلم ها و تصاویری را که از محصولی که برای لایه برداری پوست افراد استفاده می شود، دیده اند. آنها به یاد خواهند داشت که از خاک رس ساخته شده است تا یک ماده معمولی مانند سنگ پا.
منطقی است که پریشان نام محصول خود را مشابه آنچه که مردم تمایل به جستجوی آن دارند، نامگذاری کند.
با این حال، در این مثال، زمینه لایه برداری مهم است.
اگر برچان تصمیم بگیرد که محصول خود را “سنگ های رسی” بنامد، جدا کردن خود از محصولات باغبانی در نتایج جستجو برایش دشوار خواهد بود. در واقع در SERP برای کلمات کلیدی مانند این عجیب است:
وقتی در حال انجام تمرین برندینگ خود هستید تا تصمیم بگیرید محصول یا نوآوری خود را چه نامی بگذارید، جستجوی ایده های خود در گوگل مفید است.
به این ترتیب، شما به راحتی قادر خواهید بود بدانید که از چه عباراتی اجتناب کنید تا محصول شما با چیزهای نامرتبط همراه نباشد.
تصور کنید که بخشی از شرکتی هستید که پول زیادی را برای طراحی مجدد برند خود سرمایه گذاری کرده است. لوگوی جدید، شعار جدید، مواد بازاریابی جدید… خیلی.
در پشت کارتهای ویزیت جدید، طراحان فکر میکردند که دعوت از مردم برای جستجوی لوگوی جدید در گوگل هوشمندانه است.
تنها مشکل این است که این شرکت بر اساس لوگو طبقه بندی نمی شود.
اصلاً ظاهر نشدند! (بله، این یک داستان واقعی است، من نمی توانم نام تجاری را به اشتراک بگذارم).
این تاکتیک جدید نیست. بسیاری از شرکتها از این واقعیت استفاده میکنند که مردم چیزهایی را در گوگل جستجو میکنند تا از طریق تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی، مخاطبان آفلاین را به مخاطبان آنلاین تبدیل کنند.
اگر از قبل صفحه نتایج جستجو ندارید، این کار را انجام ندهید.
نه تنها انجام این اشتباه گران است، بلکه تبدیل هایی را که برای آنها سخت کار کرده اید مستقیماً به رقبای خود می دهد.
در عوض، از سئو استفاده کنید تا تنها برندی باشید که مردم هنگام جستجوی برند، محصول یا هر چیزی که شما ایجاد کردهاید، مشاهده میکنند.
بیایید از Brechan به عنوان مثال استفاده کنیم.
این اولین برندی است که سنگ های سفالی لایه برداری می کند. مخاطبان آنها کلمات کلیدی جدیدی را برای یافتن محصولات پریشان در گوگل ایجاد کردند که “اسکراب سنگ رس” محبوب ترین نوع آن است.
با این حال، اگرچه این محصولی است که آنها به بازار آورده اند، رقبا و خرده فروشان در حال حاضر به املاک و مستغلات خود در SERP برای این کلمه کلیدی دست درازی می کنند:
مطمئنا، برچان چهار نقطه ارگانیک دارد، اما این کافی نیست.
بسیاری از رقبا قبل از اینکه جستجوگران حتی وب سایت پریشان را ببینند در حلقه محصولات پولی ظاهر می شوند:
آنها در حال حاضر برای تبلیغات فیس بوک پول می پردازند، پس چرا برخی از مکان های پولی گوگل را نیز در نظر نمی گیریم؟
ناگفته نماند، نمایندگان و رقبا در رتبه سوم نسبت به سایر موقعیت های ارگانیک قرار دارند.
شاید داشتن فروشنده برای محصول شما چیز بدی به نظر نرسد، اما اگر مراقب نباشید، آنها می توانند قیمت های شما را پایین بیاورند یا شما را کاملاً از SERP خارج کنند.
این نیز یک تاکتیک رایج است که توسط بازاریابان وابسته برای دریافت کمیسیون از برندهایی که تجربه SEO ندارند استفاده می کنند.
به طور خلاصه، سئو می تواند به شما کمک کند از حضور برند خود در گوگل محافظت کنید.
اگر سخت کار میکنید تا تقاضا برای چیز جدیدی را که قبلاً انجام نشده است ایجاد کنید، تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت آن دشوار است.
مطمئناً، شما می توانید میزان فروش را اندازه گیری کنید. اما اغلب، تولید تقاضا به فروش فوری تبدیل نمی شود.
بازاریابی B2B یک مثال بارز است. آموزش مخاطبان خارج از بازار و تبدیل آنها به سرنخ های درون بازار می تواند زمان زیادی را ببرد.
اینجاست که دادههای سئو میتوانند به پر کردن شکاف کمک کنند و دادههایی را برای خرید بیشتر از تصمیمگیرندگان در اختیار شما قرار دهند.
افزایش در جستجوهای مارک دار را اندازه گیری کنید
یک محصول جانبی طبیعی فعالیتهای تولید تقاضا این است که مردم بیشتر برای برند شما جستجو میکنند (یا اگر درست انجام میدهید، باید آن را انجام دهند).
پیگیری اینکه آیا کلمات کلیدی برند شما در طول زمان بهبود مییابند یا نه، میتواند به شما کمک کند تا میزان تلاشهای تولید تقاضای خود را ارزیابی کنید.
در Ahrefs می توانید استفاده کنید ردیاب رتبه برای نظارت بر تعداد افرادی که وب سایت شما را از طریق جستجوهای مارک دار کشف می کنند و اینکه آیا این جستجوها روند صعودی دارند یا خیر:
اگر نام تجاری شما به اندازه کافی بزرگ است و صدها جستجو در ماه انجام می شود، می توانید این نمودار جذاب را نیز بررسی کنید که پتانسیل جستجو را پیش بینی می کند. کاوشگر کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی جدید پیرامون محصولات، خدمات یا نوآوری های خود را کشف و ردیابی کنید
اگر بهعنوان بخشی از استراتژی تولید تقاضا، مردم را تشویق به جستجوی کلمات کلیدی جدید مرتبط با محصول، خدمات یا نوآوری خود میکنید، هشدارهایی را برای نظارت بر حضور خود برای این عبارات تنظیم کنید.
این روش همچنین به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را که به هر حال مخاطب شما به طور طبیعی استفاده می کند، کشف کنید.
با رفتن به شروع کنید هشدارهای Ahrefs و یک هشدار جدید برای کلمات کلیدی تنظیم کنید.
وب سایت خود را اضافه کنید
تنظیم حجم را بدون تغییر رها کنید (شما می خواهید کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم را اضافه کنید تا جستجوهای جدیدی را که افراد انجام می دهند کشف کنید).
فرکانس ایمیل دلخواه خود را تنظیم کنید و کارتان تمام است.
نظارت بر دید در برابر رقبا
اگر نگران این هستید که برندهای دیگر توجه شما را در نتایج جستجوی گوگل بدزدند، می توانید از Ahrefs برای نظارت بر سهم خود از ترافیک در مقایسه با آنها نیز استفاده کنید.
من دوست دارم استفاده کنم صدا را به اشتراک بگذارید نمودار در کاوشگر سایت برای انجام این کار. به نظر می رسد این است:
این نمودار یک نمای جامع از نحوه مقابله با رقبای خود و اینکه آیا در معرض خطر از دست دادن دید هر یک از آنها هستید، است.
افکار نهایی
به عنوان متخصصان سئو، به راحتی می توان فراموش کرد که برخی شرکت ها چقدر برای ایجاد تقاضا برای محصولات یا خدمات خود تلاش می کنند.
تقاضا همیشه حرف اول را می زند و ماموریت ما به دست آوردن آن است.
این سناریوی مرغ یا تخم مرغ نیست. باهوش ترین بازاریاب ها با ایجاد فرصت های سئوی خود مدت ها قبل از اینکه رقبا بفهمند چه می کنند، از این به نفع خود استفاده می کنند.
اگر نمونه های عالی دیگری از نحوه عملکرد سئو و ایجاد تقاضا را مشاهده کردید، هر زمان که خواستید آنها را با من در لینکدین به اشتراک بگذارید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/demand-capture-seo/
تحریریه گوگلیسم