پست های وابسته طی چند روز گذشته شاهد کاهش شدید در دید SERP بوده اند.
این خبر پس از آن منتشر شد که گلن گیب پستی با عنوان “توقف مطبوعات” را به اشتراک گذاشت و نشان داد که گوگل چندین دایرکتوری وابسته را از طریق یک سری اقدامات دستی جریمه کرده است.
سئوی انگل معمولاً زمانی اتفاق میافتد که کاربران پیوندهای خودارجاعی را در سایت شخص دیگری ارسال میکنند تا از قدرت خود استفاده کنند. دستورالعملهای سوء استفاده از شهرت Google در ابتدا بر این نوع هرزنامههای شخص ثالث متمرکز بود.
اما گوگل اخیراً خط مشی خود را به روز کرد تا روشن کند که سوء استفاده از شهرت سایت هنوز امکان پذیر است حتی زمانی که بازیکنان شخص اول درگیر هستند. این اولین نشانه ای بود که نشان می داد اوضاع برای نشریات وابسته سخت می شود.
همانطور که آنجلا پتولا اشاره می کند، این موفقیت درست در زمان جمعه سیاه به دست می آید، زمانی که این ناشران انتظار دارند بیشترین درآمد سال را تولید کنند.
اگر هنوز به سرعت عمل نکرده اید، داستان اینجاست.
انتشارات شروع به کسب درآمد از اعتبار تاریخی خود با ایجاد دایرکتوری های وابسته کردند و با انجام این کار شروع به رتبه بندی برای بسیاری از کلمات کلیدی رقابتی تجاری کردند.
سئوکاران و شرکت های وابسته از این پست ها به دلیل تولید محتوای وابسته غیر معتبر که سود را بر ارائه ارزش به کاربر نهایی اولویت می دهد، انتقاد کردند. تقریباً در همان زمان، صدها فریلنسر در پی بهروزرسانی محتوای مفید گوگل (۲۳ سپتامبر) با «ممنوعیت سایهای» از SERP مواجه شدند و از آن زمان تاکنون در تلاش برای به دست آوردن مجدد دیده شدن خود هستند.
جدای از کاهش عجیب و غریب، برای بسیاری از نشریات وابسته به نام های بزرگ مانند همیشه بوده است.
اما همه چیز هفته گذشته تغییر کرد.
در چند روز گذشته دایرکتوری های وابسته به چندین نشریه معروف با افت قابل توجهی در ترافیک مواجه شده اند.
در اینجا همان دیدگاه به جز Forbes Advisor وجود دارد، بنابراین می توانید کاهش ترافیک سایر نشریات را با وضوح بیشتری ببینید.
اما هر مرجع زیردستی مورد اصابت قرار نگرفت. برخی هنوز دید ثابتی دارند، و برخی دیگر، مانند نیویورک تایمز، در واقع سود برده اند.
این موتور جستجو توسط گوگل بهینه سازی شده است site:
جستجوها، به دنبال سرنخ های بالا و پایین در مورد شرکت های وابسته به مارک های بزرگ هستند، اما چیز زیادی پیدا نمی کنند.
در واقع، کریس لانگ (معاون بازاریابی در GoFish Digital) متوجه شده است که برخی از آنها برای خود رتبه بندی نمی کنند. نام های تجاری. پف
همانطور که پست ها از مرحله پرداخت خارج می شوند، حجم عظیمی از ترافیک و درآمد را روی میز باقی می گذارند.
دسپینا ایده درخشانی داشت که داده ها را جستجو کند تا ببیند کدام سایت ها او را ادعا کرده اند. و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم.
برای هر راهنمای وابسته در زیر، ما 1000 کلمه کلیدی را با بیشترین کاهش در ترافیک ارگانیک بررسی کردیم.
- https://www.wsj.com/buyside/
- https://reviewed.usatoday.com/
- www.independent.co.uk/advisor
- www.thesun.co.uk/shopping/
- www.forbes.com/advisor/
- www.newsweek.com/vault/
- www.cnn.com/cnn-underscored/
به طور کلی، ما رتبهبندی 6179 کلمه کلیدی را که بین 18 نوامبر تا 25 نوامبر کاهش یافته یا کاملاً از دست دادهاند، تجزیه و تحلیل کردیم.
برای همان کلمات کلیدی، ما یک تجزیه و تحلیل ترافیک در گزارش Ahrefs Traffic Share By Domain در Keywords Explorer انجام دادیم.
مجموعه ای واقعی از سایت های برنده در صنایع مختلف وجود دارد. از UGC گرفته تا امور مالی شخصی، تجارت الکترونیک و رسانه های خبری.
اما این Reddit بود که پاکسازی کرد و 6 درصد از سهم ترافیک از دست رفته را گرفت و پس از آن Bankrate و Amazon قرار گرفتند.
اگرچه کنار گذاشتن ناشر ممکن است برای شرکتهای وابسته مستقل، سایتهای خاص و کسبوکارهای کوچک یک پیروزی به نظر برسد، باید دید که آیا این کار را انجام خواهد داد یا خیر. در واقعیت به نفع آنهاست.
20 سایت برتری که در حال حاضر بیشترین جوایز را دریافت می کنند، همچنان “نام های بزرگ” هستند، زیرا میانگین رتبه بندی دامنه 92 دارند.
ما دیدهایم که چه کسانی ممکن است از اقدامات دستی Google سود ببرند، اما پستهای وابسته واقعاً چه چیزی را از دست میدهند؟ ارزش بینایی از دست رفته آنها چقدر است؟ آیا فرصتی برای مشارکت دیگران وجود دارد؟ این چیزی است که ما تاکنون می دانیم …
ارزش ترافیک ارگانیک به طور متوسط 4 میلیون دلار کاهش یافته است
به طور متوسط، ارزش ترافیک ارگانیک ماهانه برای هر هفت ناشر 4،111،485- دلار کاهش یافته است.
طبق دادههای اکسپلورر سایت ما، در بهترین حالت، یک پست 89000 دلار در ماه از دست داد و در بدترین حالت، یک پست 26 میلیون دلار ضرر کرد.
بیشتر کلمات کلیدی تحت تأثیر ماهیت مالی بودند
با نگاهی به گزارش موضوعات Ahrefs، مشخص است که اکثر کلمات کلیدی از دست رفته مالی بوده اند.
من همچنین از ChatGPT خواسته ام تا کلمات کلیدی آسیب دیده را بر اساس صنعت دسته بندی کند. در اینجا تفکیک است:
از میان آن دستههایی که با موفقیت توسط ChatGPT طبقهبندی شدند، بزرگترین دسته – یک بار دیگر – امور مالی و پس از آن حقوقی، بیمه و حمل و نقل بود.
در اینجا چند نمونه از عدم وجود شرایط تامین مالی آورده شده است:
- کارت اعتباری شرکتی
- حسابداری آنلاین برای مشاغل کوچک
- یک حساب بانکی تجاری بدون حداقل موجودی
- وام مسکن برای بازسازی
ترافیک ارگانیک برای درخواست های تجارت الکترونیک حتی بیشتر کاهش یافت
با استفاده از پیش تنظیم های کلیدواژه Ahrefs در Keywords Explorer، توانستم در مورد انواع کلمات کلیدی تحت تاثیر تخفیف های ناشر وابسته بیشتر بیاموزم…
من به کاهش ترافیک ارگانیک در هر پست برای هر کلمه کلیدی در تجزیه و تحلیل خود (یعنی بیش از 6 هزار کلمه کلیدی) نگاه کردم.
جدول زیر میانگین کاهش ترافیک ارگانیک را نشان میدهد که از بالاترین به پایینترین رتبهبندی شده است، براساس پیشتنظیمهای دستهای که میتوانیم در Ahrefs Keywords Explorer اعمال کنیم.
تعداد کلمات کلیدی | درصد از مجموعه داده ها | میانگین تغییرات ارگانیک در ترافیک👇 | |
---|---|---|---|
تجارت الکترونیک | 1026 | 17.0٪ | -236 |
فصلی | 228 | 4.0٪ | -154 |
اخبار | 498 | 8.0٪ | -141 |
مقایسه ها | 2555 | 41.0٪ | -103 |
نظرات | 140 | 2.0٪ | -84 |
انجمن ها | 2396 | 39.0٪ | -69 |
محلی | 83 | 1.0٪ | -64 |
منافع | 39 | 0.6٪ | -56 |
ویژگی ها | 133 | 2.0٪ | -49 |
قیمت | 528 | 9.0٪ | -47 |
مسیرها | 19 | 0.3٪ | -23 |
مقایسه کلمات کلیدی مانند “بهتر نرخ پس انداز» یا «ipad در مقابل «macbook» بیشتر در مجموعه دادهها به چشم میخورد، اما این کلمات کلیدی تجارت الکترونیک بودند که بیشترین کاهش را داشتند – به دنبال آن کلمات کلیدی فصلی و جستجوهای مبتنی بر اخبار.
ما کلمات کلیدی تجارت الکترونیک را با ظاهر ویژگی های SERP مبتنی بر خرید شناسایی می کنیم.
در اینجا برخی از پرس و جوهای تجارت الکترونیکی که بیشترین رد شدن را داشته اند آورده شده است:
- تقویم ظهور 2024
- ایرپاد مکس
- هدفون اپل مکس
- اپل ایرپاد مکس
- شش تکه
- سر دوش جولی
- گوشی گپ
- بهترین یخچال 2024
- جمعه سیاه کانادا غاز
- برس کشیدن
کلمات کلیدی تحت تأثیر تقریباً 2 هزار جستجو در ماه دریافت کردند
کلمات کلیدی وابسته برای دایرکتوری هایی که شما آنها را از دست داده اید بسیار محبوب هستند. میانگین حجم جستجو معادل 1985 جستجو در ماه است.
در 25 سالگی، متوسط دشواری برای هر کلمه کلیدی، از جمله کلمات کلیدی مانند “بهترین چاپگر ساده” متوسط تا کم بود.
این نشان دهنده فرصتی برای فریلنسرها و سایر سایت های کمتر قابل اعتماد برای به دست آوردن جایگاهی است.
میانگین هزینه هر کلیک (CPC) کلمات کلیدی تحت تأثیر 2.21 دلار بود
میانگین CPC برای کلمات کلیدی تحت تأثیر 2.21 دلار بود که به طور متوسط برای اکثر کلمات کلیدی بسیار کمتر است، بنابراین کاهش ترافیک برابر با مقدار عادلانه ای از ارزش از دست رفته است.
یک سوم کلمات کلیدی گمشده طبقه بندی شدند
داده ها نشان داد که 35.1 درصد از کلیدواژه های گمشده دارای مارک هستند. این بدان معنا نیست که نام نشریه را نمایش می دهد، بلکه به این معنی است که مارک های خاصی را نشان می دهد.
در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی برند تحت تأثیر قرار گرفته است:
- اول یک بطری آب
- کارت اعتباری انبار خانه
- ایرپاد مکس
- کیندل پیپر وایت
- گوشی گپ
بیشتر ترافیک از دست رفته اطلاعاتی بود، اما بیش از یک سوم تجاری بود
ترافیک در هر دو انتهای قیف تبدیل کاهش یافته است.
با 91.2٪، اکثریت کاهش یا از دست دادن ترافیک برای اهداف اطلاعاتی بود، اما مقدار قابل توجهی (39.7٪) نیز تجاری بود.
یادداشت جانبی.
به خاطر داشته باشید که اعداد تا 100٪ جمع نمی شوند زیرا بسیاری از کلمات کلیدی چندین هدف را نشان می دهند.
بیشترین ارزش کلمات کلیدی کسب و کار از دست رفته عبارتند از:
کلمات کلیدی کسب و کار گم شده | CPC |
---|---|
وکیل تصادفات کامیون | 129.15 دلار |
بهترین وکیل حوادث رانندگی در هیوستون | 81.54 دلار |
وکیل حوادث رانندگی آستین | 68.25 دلار |
راهنمای وکیل مزوتلیوما | 67.88 دلار |
وکیل حوادث رانندگی | 60 دلار |
نشریات وابسته برای برخی از رقابتی ترین تحقیقات حقوقی در آنجا رتبه بندی می شوند، اما اکنون که از تصویر خارج شده اند، این شرایط دوباره روی میز بازگشته است.
انتشارات وابسته ویژگیهای «داستانهای برتر» را از دست دادهاند
از همان ابتدا، پستها برای رتبهبندی بیشتر ویژگیهای SERP تلاش میکردند، به طوری که 89.4٪ از کلمات کلیدی آنها نتوانستند هیچ کدام را ایجاد کنند. از معدود مواردی که این کار را انجام دادند، رایجترین ویژگی داستانهای برتر بود که 7.4 درصد از کل موقعیتهای از دست رفته را به خود اختصاص داد.
نگاهی سریع به کلیدواژههایی که داستانهای برتر را ایجاد میکنند، نشان میدهد که آنها بیشتر حول نرخهای وام مسکن و پرسوجوهای مشابه با محوریت مالی متمرکز شدهاند.
بسته بندی
TL;DR اینجاست:
- گوگل دایرکتوری های وابسته را با جریمه های دستی مورد انتقاد قرار داد و دید آنها را مسدود کرد.
- به طور متوسط 4 میلیون دلار در ماه از ارزش ترافیک توسط ناشران بزرگی مانند وال استریت ژورنال و CNN از دست می رود.
- بازیکنان بزرگ به دلیل از دست دادن ترافیک دچار تزلزل شدند: Reddit، Bankrate، Amazon.
- بیشترین کلمات کلیدی تحت تأثیر شرایط مالی و شرایط تجارت الکترونیکی با سختی متوسط تا کم بود.
- کلمات کلیدی پرخطر (مانند “وکیل تصادف کامیون”) اکنون قابل استفاده هستند.
- صدها پرسش اطلاعاتی و تجاری راه اندازی شد.
- بازیکنان جوان امید می بینند، اما جاینتز همچنان بر بازی پاس مسلط است.
نظرات و نتایج خود را در مورد لینکدین به من بگویید!
منبع: https://ahrefs.com/blog/affiliate-publisher-site-reputation-abuse/
تحریریه گوگلیسم