چرا باید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید • Yoast
انتشار: آبان 14، 1403
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

چرا باید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید • Yoast


استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سئو ضروری است. زیرا استفاده از کلماتی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند به رتبه بندی پست ها و صفحات شما کمک می کند. به همین دلیل ما همیشه به شما توصیه می کنیم که سعی کنید کلمات کلیدی مناسبی را برای بهینه سازی مقالات خود بیابید. بنابراین، پس از اینکه کلمه کلیدی مناسب را پیدا کردید، چرا بیشتر از آن استفاده نکنید؟ چرا از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنیم؟ ممکن است متناقض به نظر برسد، اما استفاده صحیح از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط می تواند رتبه شما را بهبود بخشد.

دانستن تفاوت بین مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط مهم است. مترادف ها آنها کلمات یا عباراتی هستند که معنی یکسان یا بسیار شبیه به هم دارند. استفاده از آنها در سئو می تواند به تنوع محتوای شما کمک کند و تغییراتی از یک کلمه کلیدی را که افراد ممکن است در جستجوها استفاده کنند، به تصویر بکشد. به عنوان مثال، واژه های «ماشین» و «ماشین» به یک معنا هستند، بنابراین مترادف یکدیگر هستند.

از سوی دیگر، عبارات کلیدی مرتبط اینها اصطلاحاتی هستند که لزوما مترادف نیستند اما همچنان با کلمه کلیدی اصلی در زمینه مرتبط هستند. آنها با پوشش دادن موضوعات و ایده های مرتبط با کلیدواژه اصلی شما، به جذب هدف جستجوی گسترده تر کمک می کنند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما "آموزش توله سگ" است، عبارات کلیدی مرتبط ممکن است شامل "کلاس های رفتار توله سگ" یا "اصول دستورات توله سگ" باشد.

گنجاندن مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط در محتوای شما می تواند آن را مرتبط تر کند. این رویکرد شانس شما را برای رتبه بندی برای جستجوهای مختلف افزایش می دهد.

تنوع کلیدی است

دلیل اصلی استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط در متن، آسان کردن خواندن آن است. اگر متنی در مورد "آب نبات" بنویسید و در هر جمله دیگری از کلمه "آب نبات" استفاده کنید، متن به طور طبیعی جریان پیدا نمی کند و غیرقابل خواندن می شود. خوانندگان به احتمال زیاد خواندن را متوقف می کنند و صفحه یا پست شما را ترک می کنند. شما مخاطبان خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل باید تنوع را در نوشتار خود هدف گذاری کنید. به عنوان مثال، کلمات "شیرینی" و "حساسیت" می توانند مترادف کلمه "دسر" باشند. کلیدواژه های مرتبط می توانند «شکلات» و «شکر» باشند که مترادف «آب نبات» نیستند، اما با آن مرتبط هستند و بنابراین همچنان می توانند با متن شما مرتبط باشند. بعداً در این پست به آن خواهیم پرداخت.

پس برای اینکه متن شما جذاب و جذاب باشد باید متنوع باشد. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. به عنوان مثال، می توانید جملات طولانی را با جملات کوتاه تر تعویض کنید. پردازش جملات طولانی تر اغلب دشوارتر است و استفاده از جملات کوتاه تر خواندن متن را آسان تر می کند. همچنین می توانید برای جلوگیری از تکرار بیش از حد در جملات خود، ترتیب کلمات را به طور متناوب تغییر دهید.

اما مهمترین چیز این است که با کلمات دقیقی که استفاده می کنید مخالف باشید. به خصوص اگر می خواهید برای یک عبارت کلیدی طولانی رتبه بندی کنید، مانند «فروشگاه آب نبات نیویورک». استفاده از این عبارت کلیدی دقیق در بسیاری از جملات خود باعث می شود متن شما خوانا نباشد. از سوی دیگر، استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط به شما این امکان را می دهد که متن خود را جذاب تر کنید و در عین حال بر عبارت کلیدی انتخابی خود تمرکز کنید.

در مورد چگالی کلمات کلیدی چطور؟

البته، مهم است که به طور منظم از کلمات کلیدی تمرکز خود استفاده کنید و از تراکم کلمات کلیدی خود آگاه باشید. اما نباید زیاده روی کرد. در گذشته، سئوکاران تمایل داشتند تا حد امکان متن های خود را با کلمات کلیدی خود پر کنند. به این ترتیب گوگل متن را درک کرده و بر اساس آن دسته بندی می کند. اما گوگل از آن زمان به بعد راه زیادی را طی کرده است. او می تواند متن ها را به خوبی بخواند و بفهمد و روز به روز باهوش تر می شود.

ما به شما یک مثال می زنیم. اگر «بهترین فروشگاه آب نبات در نیویورک» را در Google تایپ کنید، نتایج صفحاتی درباره «آب نبات فروشی ها» و «آب نبات فروشی ها» را نشان خواهند داد. گوگل تشخیص می دهد که کلمات "فروشگاه" و "فروشگاه" مترادف هستند و آنها را به همین شکل در نظر می گیرد.

مثالی از جستجوی گوگل نتایج را برای آب نبات فروشی ها و فروشگاه های بزرگ در نیویورک نشان می دهد، زیرا آنها مترادف هستند.
گزیده ای از صفحه نتایج جستجو برای جستجوی "بهترین فروشگاه آب نبات در نیویورک"

این واقعیت را نفی نمی کند که شما همچنان باید از کلمه کلیدی تمرکز خود چندین بار در طول پست خود استفاده کنید. به هر حال، کلمه کلیدی که روی آن تمرکز می کنید همچنان کلمه یا عبارتی است که مخاطبان شما به دنبال آن بودند. اینها کلماتی هستند که مخاطب شما از آن استفاده می کند و انتظار دارد در متن شما پیدا کند. این تطابق دقیق همچنان مهم است. اما، برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی خود - که به آن پر کردن کلمات کلیدی نیز گفته می شود - می توانید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید و در عین حال متن را جذاب و خوانا نگه دارید.

Yoast SEO می تواند به شما کمک کند عبارات کلیدی مرتبط را بر اساس کلمه کلیدی که روی آن تمرکز کرده اید پیدا کنید و در زمان و دردسر شما صرفه جویی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه «دریافت عبارات کلیدی مرتبط» کلیک کنید. آن را مستقیماً زیر کلمه کلیدی تمرکز خود در نوار کناری Yoast پیدا خواهید کرد. با کلیک بر روی این دکمه، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط و داده های روند جستجو را مشاهده خواهید کرد.

ویژگی کلمات کلیدی مرتبط Yoast Seo نتایج مربوط به لوازم ضروری کوله پشتی را نمایش می دهد
به این صورت است که ویژگی Related Keyphrases در Yoast SEO ظاهر می شود

به عنوان Yoast SEO Premium یا Yoast SEO برای کاربران Shopify، می توانید تا پنج عبارت کلیدی مرتبط را به تجزیه و تحلیل SEO خود اضافه کنید. این به شما امکان می دهد متن خود را برای این اصطلاحات اضافی مشابه عبارت تمرکز اصلی خود بهینه کنید. مثل همیشه، نکات کامنت آشنای ما را برای راهنمایی شما خواهید دید. اگر کاربر Yoast SEO Free هستید، می توانید عبارات کلیدی مرتبط را با استفاده از این ابزار کشف کنید، اما نمی توانید آنها را به تجزیه و تحلیل SEO خود اضافه کنید.

Yoast SEO می تواند به شما کمک کند تا استفاده از کلمه کلیدی خود را با مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط با تشخیص فرم های کلمه در زبان های مختلف متعادل کنید. اگر می خواهید بیشتر بدانید، می توانید در مورد ویژگی کلمات کلیدی مرتبط در Yoast SEO برای وردپرس و کلمات کلیدی مرتبط موجود در Yoast SEO برای Shopify مطالعه کنید.

استفاده از مترادف ها در مقابل استفاده از کلمات کلیدی برای تمرکز علم دقیقی نیست. مهمترین معیار این است که خوانندگان متن شما را چگونه تجربه خواهند کرد. بنابراین، آن را بخوانید و دوباره بخوانید. آیا جذاب و خواندنی است؟ یا از استفاده مداوم از یک اصطلاح خاص احساس ناراحتی می کنید؟ از نوشته خود انتقاد کنید و از دیگران بخواهید که در مورد متن شما بازخورد ارائه کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید کلمات کلیدی مرتبط خود را به تجزیه و تحلیل در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify اضافه کنید. با افزودن این عناصر، افزونه می تواند بررسی کند که آیا از آنها در متن خود استفاده می کنید یا خیر. کلیدواژه ای که روی آن تمرکز می کنید مهمترین کلمه کلیدی باقی می ماند، به همین دلیل است که این افزونه در تجزیه و تحلیل عبارات کلیدی مرتبط کمتر سختگیرانه عمل می کند.

عبارات کلیدی مرتبط در yoast seo عباراتی را که برای آنها رتبه بندی می کنید گسترش می دهند
می توانید در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify عبارات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید.

همچنین می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل SEO Premium یا Yoast SEO برای Shopify، مترادف هایی را برای تمرکز خود و کلمات کلیدی مرتبط اضافه کنید. این تجزیه و تحلیل ها شامل بررسی هایی برای اطمینان از استفاده از این مترادف ها در متن و توضیحات متا، مقدمه، زیرنویس یا متن جایگزین تصویر است. علاوه بر این، بررسی توزیع عبارت کلیدی ما به شما برای استفاده متناوب از عبارت کلیدی و مترادف های آن در متن خود پاداش می دهد.

مترادف در yoast seo به گسترش دایره لغات در مقاله کمک می کند
می توانید چندین مترادف برای عبارات کلیدی که روی آنها تمرکز می کنید در Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify اضافه کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، گوگل از روزهای اولیه سئو راه طولانی را پیموده است. می تواند متون را بفهمد، مفاهیم و مترادف های مرتبط را در نظر بگیرد و موجودیت های مرتبط را تشخیص دهد. همه اینها به آن اجازه می دهد تا بهترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهد. بخشی از دستیابی به بهترین نتیجه، اطمینان از آسان خواندن متون شما است. گوگل می خواهد متنی خوانا ارائه کند.

پس مطمئن شوید که تحویل می دهید! مترادف های کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خود را در نظر بگیرید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. یک دقیقه وقت بگذارید و چند جایگزین برای کلمه کلیدی خود پیدا کنید. اما همچنین به موضوعاتی فکر کنید که به شدت با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند. متوجه خواهید شد که نوشتن متنی با جریان طبیعی بسیار آسان تر می شود، زمانی که مجبور نباشید از کلمه کلیدی تمرکز خود در هر جمله دیگری استفاده کنید. استفاده از مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط به گوگل کمک می کند تا زمینه متن شما را درک کند، که شانس شما را برای رتبه بندی افزایش می دهد!

نتیجه گیری

کلمات کلیدی تمرکز همچنان ضروری هستند. اینها کلماتی هستند که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. افرادی که «دسر» را جستجو می کنند، احتمالاً روی نتیجه ای که حاوی کلمه «ظریف» در متن است، کلیک نخواهند کرد. اگر کلمه "آب نبات" را جستجو کنید، انتظار دارید کلمه دقیق را در نتایج جستجو ببینید. بنابراین، تطبیق کلمات کلیدی با مخاطبان شما همچنان مهم است.

استفاده از مترادف ها و مفاهیم مرتبط به شما کمک می کند تا متنی در مورد موضوع بنویسید و با موجودیت های مناسب پر کنید. تکرار یک کلمه کلیدی یکسان به خوانایی متن شما لطمه می زند، به خصوص اگر در حال بهینه سازی یک کلمه کلیدی طولانی هستید. علاوه بر این، استفاده از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط ممکن است فرصت های رتبه بندی را ایجاد کند که در غیر این صورت از دست می دادید. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، Yoast SEO Premium و Yoast SEO برای Shopify ویژگی های اضافی را برای اطمینان از خواندن و رتبه بندی محتوای شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آیا خواندن رتبه بندی آسان است؟ درباره خوانایی و بهینه سازی موتور جستجو »


منبع: https://yoast.com/use-synonyms-and-related-keywords/