بهینه سازی موتور جستجو (SEO) راهی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. با کسب رتبه بالا در گوگل، افراد بیشتری را به سایت خود جذب می کنید که منجر به فروش بیشتر و بازگشت بازدیدکنندگان می شود. شما باید محتوای خود را بهینه کنید تا کلمات مناسب برای جذب افراد به سایت خود را به دست آورید. با این حال، شما باید هدف جستجو را در نظر بگیرید تا شانس خود را برای رتبه بندی افزایش دهید، مردم را متقاعد کنید که محصولات شما را بخرند، در خبرنامه خود ثبت نام کنند یا حتی به وب سایت خود بازگردند. در این پست، در مورد هدف جستجو و نحوه بهینه سازی محتوای خود برای هدف جستجو به شما خواهیم گفت.
هدف از تحقیق چیست؟
هدف جستجو (یا هدف کاربر، هدف مخاطب) اصطلاحی است که برای توصیف هدف جستجوی آنلاین استفاده می شود. به همین دلیل است که کسی تحقیقات خاصی انجام می دهد. از این گذشته، هر کسی که در اینترنت جستجو می کند امیدوار است چیزی پیدا کند. اما آیا کسی به دنبال پاسخی برای سوالی است که دارد؟ آیا آنها به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص هستند؟ یا به این دلیل که می خواهند چیزی بخرند در اینترنت جستجو می کنند؟ بسیاری از این نوع جستجوها بخشی از سفر آنلاین کاربر هستند، اما اغلب مراحل مختلفی را نشان می دهند.
در طول سالها، گوگل برای بهبود الگوریتم خود برای تعیین هدف جستجوی افراد تلاش زیادی کرده است. گوگل میخواهد صفحاتی را رتبهبندی کند که به بهترین وجه با عبارت جستجویی که شخص استفاده میکند و هدف جستجو در پشت عبارت جستجو مناسب است. به همین دلیل باید مطمئن شوید که پست یا صفحه شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد.
چهار نوع اصلی هدف جستجو
چند نوع متمایز از هدف جستجو وجود دارد. ما به چهار نوع پرکاربرد می پردازیم، اما با یک اینفوگرافیک شروع می کنیم که به طور خلاصه این چهار نوع را توضیح می دهد:
1. قصد ناوبری
اولین نوع از قصد جستجو، قصد ناوبری نام دارد. افرادی با این هدف می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. به عنوان مثال، افرادی که فیس بوک را به صورت آنلاین جستجو می کنند، معمولاً در راه رسیدن به وب سایت هستند. بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی شخصی نام شرکت شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، وب سایت شما پیدا می شود.
به یاد داشته باشید، اگر سایت شما همان چیزی باشد که مردم به دنبال آن هستند، رتبه بالا برای یک عبارت ناوبری سودمند است. سال ها پیش، ما یک افزونه Google Analytics داشتیم که برای اصطلاح (Google Analytics) امتیاز خوبی داشت. اما این هیچ ترافیکی را به سایت ما جذب نکرد. افرادی که Google Analytics را جستجو می کنند به طور خاص به دنبال وب سایت Google Analytics بودند و عمدتاً به افزونه ما علاقه ای نداشتند.
2. قصد اطلاعاتی
برای هدف اطلاعاتی افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، جستجوهای زیادی در اینترنت انجام می دهند. این می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا، تحصیلات کودکان، SEO، شما نام ببرید. افرادی که قصد اطلاعاتی دارند یک سوال خاص دارند یا می خواهند درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.
باید بدانید که گوگل قصد و نیت را فراتر از نمایش نتایجی که اطلاعاتی در مورد یک اصطلاح خاص ارائه می دهند را درک می کند. برای مثال، او میداند که افرادی که «سس گوجهفرنگی» را جستجو میکنند، احتمالاً به دنبال دستور العملها هستند، نه تاریخچه آشپزی سس. او میداند که بیشتر کسانی که (عطارد) مینویسند به دنبال سیاره هستند، نه عنصر. گوگل حتی متوجه می شود که گنجاندن فیلم ها و تصاویر برای عبارات جستجو مانند (نحوه ساختن تغذیه پرنده) آسان است.
3. تحقیقات تجاری
برخی از افراد قصد خرید در آینده (نزدیک) و استفاده از وب را برای تحقیق دارند. کدام ماشین لباسشویی بهتر است؟ مفیدترین افزونه سئو وردپرس چیست؟ این افراد همچنین قصد معامله دارند اما به زمان و متقاعدسازی بیشتری نیاز دارند. این نوع اهداف تحقیقاتی معمولاً اهداف تحقیق تجاری نامیده می شوند.
4. قصد معامله
نوع چهارم قصد جستجو، قصد معامله است. بسیاری از مردم چیزهایی را به صورت آنلاین خریداری می کنند و برای یافتن بهترین خرید در وب جستجو می کنند. مردم وقتی قصد خرید چیزی را در آن لحظه دارند، به قصد انجام معامله جستجو می کنند. این بدان معناست که آنها دقیقاً می دانند چه چیزی را می خواهند بخرند و می خواهند بلافاصله به صفحه آن محصول برسند.
هدف کلمه کلیدی
کلمات افراد در جستارهای جستجوی آنها به ما بینشی در مورد هدف کاربر می دهد. این نیز برعکس عمل می کند. با ایجاد کلمات کلیدی با هدف خاص، می توانید شانس خود را برای دیده شدن توسط افرادی با هدف جستجوی مشابه افزایش دهید.
منظور ما از کلمات قصد چیست؟ خوب، کلمات کلیدی تراکنشی اغلب حاوی کلماتی مانند:
- او خرید می کند
- معامله
- تخفیف
- نام محصولات
برای مثال دیگر، جستجوی اطلاعات او می تواند (اما نه لزوما) حاوی کلماتی مانند:
- اطلاعات
- چگونه
- بهترین راه برای
- چرا
چگونه محتوای خود را برای جستجو بهینه کنیم
چرا این را به شما می گوییم؟ زیرا می خواهید مطمئن شوید که صفحه فرود با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. اگر مردم به دنبال اطلاعات هستند، نمی خواهید صفحه محصول را به آنها نشان دهید. حداقل، نه فورا. آنها را ترساند. اما اگر کسی بخواهد محصول شما را بخرد و در یکی از پست های طولانی وبلاگ شما قرار بگیرد، ممکن است آنها را از دست بدهید. در این صورت می خواهید آنها را به فروشگاه خود و صفحه صحیح محصول هدایت کنید.
بهینه سازی صفحات محصول خود برای کلمات کلیدی کسب و کار ایده خوبی است. به عنوان مثال، اگر ویتامین های مخصوص سگ ها را می فروشید، ممکن است صفحه محصول (دسته) خود را برای عبارت جستجو (خرید ویتامین برای سگ) بهینه کنید. احتمالاً مقاله ای در مورد تجویز ویتامین نیز دارید. شما می توانید این مقاله را برای عبارت جستجو (چگونه به سگم ویتامین بدهم) اصلاح کنید و آن را به افرادی با هدف اطلاعاتی هدایت کنید.
هدف جستجوی مخاطبان خود را پیدا کنید
گاهی اوقات، تعیین هدف جستجوی یک پرس و جو می تواند بسیار دشوار باشد. و کاربران مختلف با استفاده از عبارت جستجوی یکسان ممکن است (کمی) قصد کاربر متفاوتی داشته باشند. خوشبختانه، یک منبع ساده وجود دارد که می توانید برای یافتن اینکه کدام هدف با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد، به آن مراجعه کنید: صفحات نتایج جستجو. دریابید که چگونه می توانید از صفحات نتایج برای ایجاد محتوای مبتنی بر هدف استفاده کنید.
اگر می خواهید در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود بیشتر بدانید، راه دیگر این است که از آنها بپرسید. یک نظرسنجی کوتاه با سوالاتی در مورد آنچه که مردم جستجو میکنند ایجاد کنید، و این نظرسنجی هنگام بازدید از وبسایت شما ظاهر شود. این به شما بینش ارزشمندی از مخاطبان و اهداف آنها می دهد. لطفاً زیاد درگیر این نوع پاپ آپ ها نشوید، زیرا ممکن است به تجربه کاربر در وب سایت شما آسیب برساند.
هدف جستجو در Yoast SEO با Semrush
هدف قرار دادن محتوای خود با هدف درست مهم است، اما برای محتوای تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اینجا نحوه اعمال آن با تمرکز بر تجارت الکترونیک آورده شده است.
با تعریف هدف پشت کلمه کلیدی خود شروع کنید. در تجارت الکترونیک، این اغلب حول محور قصد تجاری یا معاملاتی می چرخد. اگر کاربران آماده خرید هستند (“معامله”)، محتوای شما باید آنها را به سمت خرید راهنمایی کند. اگر هنوز در حال جستجو هستند (“تحقیقات تجاری”)، مقایسه، بررسی یا اطلاعات دقیق در مورد محصول ارائه دهید.
عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کنید که با این مقاصد مطابقت دارند. از ابزارهایی مانند ادغام Semrush در Yoast SEO برای یافتن تغییراتی که مشتریان بالقوه ممکن است استفاده کنند، استفاده کنید. برای کلمه کلیدی مانند «خرید آنلاین کفش دویدن»، عبارات مرتبط میتواند شامل «کفش دویدن با تخفیف»، «کفش دویدن با ارسال رایگان» یا «کفش دویدن با بهترین قیمت» باشد.
در رابط SEO Yoast مربوط به عبارات کلیدی، مقاصد مختلف با استفاده از سیستم Semrush کد رنگی خواهند شد:
- C (زرد): نیت تجاری
- n (بنفش): هدف ناوبری
- من (آبی): نیت رسانه ای
- T (سبز): قصد معامله
نتایج جستجو را برای عبارات کلیدی که پیدا کرده اید بررسی کنید تا ببینید سایت های تجارت الکترونیک چه می کنند. توجه داشته باشید که کدام صفحات محصول، بررسی ها و راهنمای مقایسه رتبه خوبی دارند. این به شما کمک می کند بفهمید مشتریان چه انتظاراتی دارند و چگونه می توانید پیشنهادات خود را متمایز کنید.
این عبارات کلیدی را به صورت ارگانیک در توضیحات محصول، صفحات دسته بندی و پست های وبلاگ خود بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که محتوا به سؤالات خریدار بالقوه پاسخ می دهد و نقاط فروش منحصر به فرد شما را برجسته می کند. برای ایجاد انگیزه در خرید، به ویژه برای مقاصد معاملاتی، فراخوانهای واضحی را برای اقدام در نظر بگیرید.
اگر به دقت روی هدف جستجو تمرکز کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که سئو را بهبود بخشد و تجربه خرید را افزایش دهد. در نهایت، شما خواهان تبدیل بالاتر و رضایت مشتری بهتر هستید.
نتیجه گیری در مورد هدف جستجو برای سئو
مهم است که مطمئن شوید محتوای شما با عباراتی که مردم جستجو می کنند و هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. هنگامی که افراد در جستجوی اطلاعات هستند، مطمئن شوید که پست یا صفحه شما آموزنده است. وقتی کسی نام شرکت شما را جستجو می کند اولین نتیجه باشید. محتوایی را ارائه دهید که به افراد کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرند و در عین حال به بررسی گزینه های خود ادامه دهند. اما اگر می خواهند یکی از محصولات شما را بخرند، افراد را به صفحات فروش خود هدایت کنید.
بیشتر بخوانید: تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای نهایی »
منبع: https://yoast.com/search-intent/
تحریریه گوگلیسم