مردم امروزه علاقه ای به محتوای سرد و تجاری ندارند. آنها چیزی واقعی می خواهند. آنها خواهان گفتگو با مردم هستند. تا حدودی به همین دلیل است که Reddit در نتایج جستجو رتبه های برتر را کسب می کند، زیرا مردم می دانند که چیز اصلی را می خوانند. به همین دلیل است که ایجاد محتوای محاوره ای بیشتر هوشمندانه است. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ این وبلاگ را بخوانید تا متوجه شوید!
محتوای گفتگو چیست؟
ساده و ساده، طوری می نویسد که انگار دارید صحبت می کنید با کسی نه به کسی شما سخنرانی نمی کنید شما در حال گفتگو با مخاطبان خود هستید. اگرچه پیشنهاد میکنم «امس»، «آه» و استفادههای متعدد «لایک» یا دیگر کلمات پرکننده را کنار بگذارید، زیرا ممکن است در متن کمی حواسپرتی یا آزاردهنده باشند.
برای ناب گرایان زبانی: این همچنین به معنای کنار گذاشتن برخی از قراردادهای رسمی تر نوشتاری است، مانند اینکه هرگز جملات را با «و» یا «اما» شروع نکنید.
چرا محتوای محاوره ای؟
همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، مردم تمایلی به خواندن متون سرد و خشک ندارند. شاید شما نمی خواهید پاسخ کتاب درسی را بخوانید که می گوید: “محتوای مکالمه هنر نوشتن به شیوه ای است که فرد با انسان های دیگر صحبت می کند. شما و بسیاری از افراد دیگر می خواهید احساس کنید در حال خواندن چیزی هستید که شخص دیگری نوشته است. یکی از راه های رسیدن به این احساس، ایجاد محتوای محاوره ای است.
زیرا وقتی می نویسید که انگار در حال مکالمه هستید، مخاطبان شما بیشتر تمایل دارند دوباره صحبت کن. یا به عبارت بازاریابی زیبا: نامزد می کند با مطالب شما.
چگونه شروع کنیم؟
حالا می دانید که چه چیزی و چرا. بیایید نگاه کنیم چگونه برای شروع نوشتن محتوای محاوره ای. ساده ترین راه؟ یک پست جدید بنویسید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و متناسب با استراتژی شرکت یا محتوای شما باشد، سپس طوری بنویسید که انگار دارید صحبت می کنید با مخاطب شما! می دانم، می دانم، به این راحتی هم نیست. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد.
من دارم این پست رو مینویسم…
بیایید یک نکته سریع دریافت کنیم: اول شخص بنویسید. بنابراین، همانطور که من تاکنون انجام داده ام، از I-clauses استفاده کنید.
مطمئنا، صحبت کردن به طور کلی ممکن است حرفه ای تر به نظر برسد، اما این چیزی نیست که شما می خواهید. اگر می خواهید مانند یک انسان معتبر به نظر برسید، باید جملات کلی را کنار بگذارید. دیگر خبری از “محصول ما عالی است و یک نجات دهنده زندگی است.” از طرف دیگر، می توانید بنویسید: “من از محصول خود در تجارت کوچکم استفاده کردم، و اینگونه بود که این محصول به من کمک کرد.”
… و شما آن را بخوانید
فراموش نکنید که طرف دیگر گفتگو را مورد خطاب قرار دهید. شما خواننده. همانطور که اگر با کسی صحبت می کنید، آنها را مورد خطاب قرار دهید. آنقدر هم نگویید «مردم». به جای آن از «شما» استفاده کنید.
به عنوان مثال، به جای نوشتن “مردم ارتباط بیشتری می خواهند” بنویسید “شاید شما ارتباط بیشتری می خواهید”. ببینید؟ وقتی با شما خطاب می شود یک راه شخصی تر.
سوال بپرسید
آیا دوست دارید وقتی مردم از شما سوال می پرسند؟ شاید، درست است؟ مانند هر مکالمه خوبی، سؤال پرسیدن خوب است. آنها باعث می شوند که طرف مقابل احساس کند شنیده شده و مورد خطاب قرار گرفته است. بنابراین از آن در نوشتن مطالب خود استفاده کنید. از مردم سوال بپرسید، و متوجه خواهید شد که آنها در واقع احساس مشارکت بیشتری خواهند کرد.
از کلمات سخت استفاده نکنید
مگر اینکه! ها، همیشه چیزی وجود دارد که ندارد. اگر مخاطب خود را بشناسید واقعا خوبهو مطمئن هستید که آنها خواهند فهمید این یا آن کلمه دشوارسپس ادامه دهید. به طور کلی، حتی متخصصان نیز محتوایی را دوست دارند که درک آن آسان باشد.
بنابراین، هیچ کلمه دشواری وجود ندارد. خوانندگان فقط سر و صدا خواهند کرد! بدتر از آن، برخی ممکن است آن را به عنوان یک دیالوگ ببینند و شما را متهم کنند که دیر کرده اید (ببینید چقدر آزاردهنده است وقتی نیمی از کلمات را نمی دانید؟ اگر می دانید، آفرین بر شما!). به طور خلاصه: اگر مردم تمرکز یا علاقه خود را به محتوای شما از دست بدهند، یا به سادگی … من نمی فهممهیچ راهی برای مقابله با آن وجود ندارد.
کوتاه بنویس، باشه؟
در مورد آن فکر کنید: اگر با کسی صحبت می کردید، از جملات سه پاراگراف استفاده می کردید؟ شاید نه. یعنی در حین نوشتن، جملات خود را نیز کوتاه نگه دارید. به علاوه، این کار خواندن مطالب شما را آسانتر میکند، که برای خوانایی عالی است!
توجه: اگر افزونه Yoast SEO را دارید، بررسی می کند که آیا جملات شما خیلی طولانی است یا خیر. اگر آنها هستند، افزونه آنها را برای شما برجسته می کند. این کار بازنویسی را آسان می کند!
تایید می کند حرف های تو
با حروف مورب! تقریباً شبیه یک لوگو است. اما بله، می تواند به طبیعی تر جلوه دادن نوشته شما کمک کند. چرا؟ چون هنگام صحبت کردن هم روی کلمات تاکید می کنید. گاهی اوقات می تواند معنی جمله شما را تغییر دهد.
به عنوان مثال (مثال بسیار هلندی، زیرا اگر در هلند زندگی می کنید، دوچرخه شما خواهد شد یه روز دزدیده میشه دایره زندگی است: «من هستم او این کار را نکرد «بگو او دوچرخهام را دزدیده است» یعنی واقعاً این را نگفتی. اما اگر بگویید: «نگفتم». او “او دوچرخه مرا دزدید” او می خواهد تأکید کند که او نبود، بلکه شخص دیگری بود.
“نه” ننویس
من از طرفداران بزرگ انقباضات هستم. قوانین انقباضات، یعنی. آنها متن را طبیعی تر جلوه می دهند. چون راستش را بخواهید می گویید «قهوه دیگری نمی خواهم» یا می گویید «قهوه دیگری نمی خواهم؟» شاید دومی، درست است؟
استفاده کنید نه و من و شما غیره برای خوانندگان طبیعی تر به نظر می رسد. این بدان معناست که محتوای شما بیشتر محاوره ای به نظر می رسد.
شما یک شخص هستید، پس مانند آن بنویسید
آیا این تهدید به نظر می رسد؟ منظورم این است به زیباترین شکل ممکن! برای نوشتن محتوای محاوره ای خوب، باید کمی “رها” کنید. حرفه ای در شما باید عقب نشینی کند و فضا را برای درخشش شخصیت شما باز کند. زیرا اگر بتوانید نوشته خود را شبیه به آن کنید شماطبیعی تر به نظر می رسد.
همه چیز به این برمی گردد که «مردم دیگر محتوای غیرشخصی و تجاری نمی خواهند». آنها می خواهند محتوایی را که مردم ایجاد می کنند بخوانند. پس بگذارید شخصیت شما بدرخشد. کمی شوخی کن هک، گاهی اوقات به جای کلمات ساختگی از کلمات احمقانه مانند “delulu” استفاده کنید (فقط مطمئن شوید که متن شما هنوز برای همه قابل خواندن است). فقط خودت باش
مثال ها و حکایات را اضافه کنید
راه عالی دیگری که به شما کمک می کند به عنوان یک شخص بنویسید، اضافه کردن مثال است. ذهنی به عنوان مثال، به طور دقیق. لازم نیست طولانی باشد. لازم نیست تمام جزئیات زندگی خود را به ما بگویید، اما به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود می تواند به شخصی بودن بخش نوشته شده کمک کند.
گفتگو را ادامه دهید
خوب، پس شما یک پست یا محتوای مکالمه نوشته اید. مردم عکس العمل نشان می دهند و حتی ممکن است نظر بدهند! اجازه ندهید گفتگو به همین جا ختم شود. به آنها پاسخ دهید. از دیدگاه ها، ایده ها، سوالات آنها استفاده کنید و شاید محتوای دیگری ایجاد کنید. بر روی گفتگو بسازید. ادامه بده!
چه نوع محتوایی برای محتوای محاوره ای مناسب است؟
سرانجام، قبل از اینکه قلب و روح خود را بیرون بریزید (و یک شخصیت) در محتوای شما، بیایید نگاهی به نوع محتوا بیاندازیم.
یکی آسان برش با اره است. آیا اتفاق جالبی در حوزه تخصصی شما افتاده است؟ مطالبی در مورد آن بنویسید و نظر خود را بگویید. با صدای خود به مکالمه اضافه کنید.
اما در واقع، اگر شما آن را به این شکل بنویسید، اگر از صدا و شخصیت خود استفاده کنید و آن را از آن خود کنید، میتواند محاورهای شود. به این پست نگاه کنید! از نظر فنی، این یک روش است. می تواند بسیار خشک باشد. بالاخره شما فقط اطلاعات می دهید. اما من از نکات محتوای مکالمه برای جالب کردن آن استفاده کردم. امیدوارم کار خوبی کرده باشم.
اگر این کار را می کنید به من اطلاع دهید 🙂 و در نوشتن موفق باشید!
منبع: https://yoast.com/how-to-write-conversational-content/
تحریریه گوگلیسم