جستجوی ChatGPT چیست (و چگونه از داده های Bing استفاده می کند)؟ • ماست

جستجوی ChatGPT چیست (و چگونه از داده های Bing استفاده می کند)؟ • ماست

هفته گذشته، OpenAI ChatGPT Search را راه‌اندازی کرد – روشی جدید برای جستجوی وب با استفاده از هوش مصنوعی در یک رابط چت بات. به لطف ادغام داده های بلادرنگ مایکروسافت بینگ و سایر منابع جالب، این می تواند برای موتورهای جستجوی سنتی چالشی باشد.

جستجوی ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT Search ابزار مفیدی است که با کمک کمی از هوش مصنوعی، یافتن اطلاعات را آسان می کند. در زمان واقعی به وب متصل می شود و از فهرست بینگ و سایر منابع برای نمایش نتایج به روز با پیوندهای منبع استفاده می کند.

استفاده از آن آسان است. برای فعال کردن ویژگی جستجوی وب، به سادگی روی نماد کره زمین کلیک کنید. مثلاً درباره رویدادهای جاری سؤالی بپرسید و ChatGPT تعیین خواهد کرد که آیا به اطلاعات بیشتری نیاز دارد یا خیر. در صورت لزوم، آن اطلاعات را در پس زمینه جمع آوری می کند.

نتایج تولید شده و منابع مورد استفاده در پنجره چت را نمایش می دهد. نوار کناری زمینه بیشتری را اضافه می کند و شامل پیوندها می شود. این پیوندهای منبع به شما امکان می‌دهند تا به سرعت اطلاعات را تأیید کنید و تأیید اعتبار نتایج را آسان‌تر می‌کند. آنها همچنین نقطه شروعی را برای بررسی بیشتر موضوع ارائه می دهند.

صفحه جستجوی chatgpt که اخبار کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل را نشان می دهد
ChatGPT آخرین اخبار مربوط به COP29 2024 را با پیوندهای مناسب و نتایج جستجوی بیشتر نمایش می دهد.

OpenAI با سازمان های رسانه ای در سراسر جهان کار می کند تا اطمینان حاصل کند که جستجوی ChatGPT پاسخ های با کیفیت بالا و مرتبط را ارائه می دهد. این آژانس ها عبارتند از: آسوشیتدپرس، اکسل اسپرینگر، کوند ناست، فایننشال تایمز، هرست، لوموند، نیوز کورپ، بریسا (ال پایس)، رویترز، آتلانتیک، تایم و غیره.

البته، به دلیل اینکه یک ربات چت است، می‌توانید نتایج تحقیق را مورد بحث قرار دهید و از آن بخواهید که بخش‌ها را توضیح دهد یا بسط دهد. همچنین تصاویر و هر چیزی که مربوط به جستجو است را نمایش می دهد. چیزهایی مانند آب و هوا، سهام، نقشه ها و ورزش ها رابط گرافیکی خاص خود را دارند تا نتایج را به وضوح بیان کنند.

این عناصر با هم، جستجو را به ابزاری مفید و همه کاره برای بسیاری از موضوعات و کارها تبدیل می کند و به شما امکان می دهد بدون خروج از پنجره چت به آنها دسترسی داشته باشید.

ChatGPT vs AI را از گوگل جستجو کنید

نمای کلی هوش مصنوعی گوگل در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود و خلاصه هایی را از فهرست جامع وب خود ارائه می دهد. کاربران می توانند برای دسترسی به صفحات وب با جزئیات بیشتر روی پیوندها کلیک کنند. برای تجربه ای بیشتر شبیه به چت، Gemini رقیب اصلی Google ChatGPT است.

جستجوی ChatGPT بخشی از رابط ChatGPT است و امکان تعامل مکالمه را فراهم می کند. از نمایه بینگ و سایر منابع برای ارائه پاسخ های بلادرنگ با ذکر منبع استفاده می کند. کاربران می توانند سؤالات بعدی بپرسند، بنابراین تجربه چت بسیار پویا می شود.

رابط جستجوی chatgpt یک راهنمای ابزار را برای منبع پیوند نشان می دهد که به yoast.com اشاره می کند
جستجوی ChatGPT پیوندها را مستقیماً در نزدیکی پاسخ و همچنین در نوار کناری نشان می دهد

ادغام با مایکروسافت بینگ

مایکروسافت بینگ یک جزء کلیدی از نحوه عملکرد جستجوی ChatGPT است. اگرچه بینگ از منابع مختلفی استفاده می کند، اما در حال حاضر یک نیروی محرکه اصلی است. این یک منبع داده عظیم است که به هوش مصنوعی کمک می کند اطلاعات به روز و دقیق را ارائه دهد. به لطف شاخص Bing، ChatGPT آخرین جزئیات را در مورد موضوعات مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر سایت شما در فهرست Bing نباشد، در نتایج ChatGPT ظاهر نمی شود. بنابراین، اگر می‌خواهید محتوای شما قابل مشاهده باشد، ایندکس شدن محتوای شما توسط Bing بسیار مهم است.

شاخص Bing به جستجوی ChatGPT دسترسی به طیف گسترده ای از اطلاعات را می دهد. چه اخبار، آب و هوا یا داده های مالی، بینگ پایگاه داده ای عالی از موضوعات دارد. در حالی که ما همیشه اهمیت موتور جستجوی مایکروسافت را کمتر از موتور جستجوی گوگل می دیدیم، این همکاری جدید دوباره آن را در کانون توجه قرار می دهد.

مایکروسافت بینگ فقط یک نقش فنی در پس زمینه بازی نمی کند. نقش مهمی در چگونگی کمک هوش مصنوعی به شناسایی و نمایش اطلاعات دارد که ممکن است به بهبود موقعیت آن در بین سایر موتورهای جستجو کمک کند. Bing و ChatGPT Search می‌خواهند نحوه یافتن و استفاده از اطلاعات آنلاین را تغییر دهند.

جستجوی chatgpt نمونه‌ای از اخبار مربوط به سهام اپل، از جمله نمودار را نشان می‌دهد
از ChatGPT Search در مورد تحولات اخیر سهام بپرسید، و بینش عالی دریافت خواهید کرد

این برای سئو چه معنایی دارد؟

البته اگر هیچ کس از آن استفاده نمی کرد، فناوری شگفت انگیز اهمیتی نداشت. بنابراین، باید دید که آیا ویژگی جستجوی جدید OpenAI به مخاطبان زیادی خواهد رسید یا خیر. با این حال، معرفی ChatGPT Search باید شما را در مورد استراتژی هوش مصنوعی و SEO خود بیاندیشد. از آنجایی که موتور جستجوی مایکروسافت یکی از منابع اصلی داده آنهاست، ایندکس شدن محتوای شما توسط Bing بیش از هر زمان دیگری مهم است.

به عبارت ساده، کار سئوی شما باید Bing را در کنار سایر موتورهای جستجوی اصلی قرار دهد. بهینه سازی برای Bing شانس نمایش محتوای شما در جستجوی ChatGPT را افزایش می دهد.

شما باید به طور مرتب وضعیت نمایه سازی محتوای خود را در Bing بررسی کنید. Bing Webmaster Tools یک ابزار عالی برای شناسایی شکاف های نمایه سازی است. رفع این مشکلات کمک می‌کند تا محتوای شما توسط کاربران در پلتفرم‌های Bing و ChatGPT قابل مشاهده و یافتن باشد.

توجه بیشتر به مایکروسافت بینگ در طرح سئوی شما فقط افزایش دید نیست. همچنین به سایت شما کمک می کند تا برای سایر اشکال فناوری جستجوی هوش مصنوعی آماده شود. همانطور که جستجوی ChatGPT بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، مهم تر می شود که محتوای شما به مخاطبان هدف شما برسد – هر کجا که هستند.

رابط جستجوی chatgpt سوالات بعدی را برای پاسخ های خاص تر نمایش می دهد
از آنجایی که این یک ربات چت است، اگر به دنبال موضوعات یا پاسخ های خاصی هستید، می توانید به سادگی سؤال کنید

خزنده OpenAI جدید

OpenAI همچنین گزینه های جدیدی را برای کنترل نمایان بودن سایت ها و محتوای خود به ما می دهد. جستجوی ChatGPT با یک خزنده جدید ارائه می شود – علاوه بر خزنده موجود GPTBot – به نمایش محتوای سطح کمک می کند. OAI-SearchBot بر وظایف پژوهشی تمرکز می کند. به وب سایت ها پیوند می دهد و آنها را در نتایج جستجو برای ویژگی های جستجوی OpenAI نمایش می دهد. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود، اجازه دهید OAI-SearchBot در فایل robots.txt شما. اگر می خواهید آن را مسدود کنید:

User-agent: OAI-SearchBot
Disallow: /

به یاد داشته باشید، این خزنده محتوا را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد OpenAI نمی‌خزد. این فقط برای برجسته کردن آن است.

تحولات آینده

OpenAI قصد دارد تحقیقات ChatGPT را گسترش دهد و استفاده از آن را همه کاره تر و آسان تر کند. هدف آنها گنجاندن ویژگی هایی برای درخواست خرید و سفر است. هدف ارائه توصیه ها و اطلاعات به کاربران در تعاملات ChatGPT آنها است.

این شرکت همچنین در حال کار بر روی ادغام این ویژگی‌ها با حالت صوتی پیشرفته و Canvas است که جستجوهای صوتی و کارهای مشترک را فعال می‌کند. ترکیب همه این ویژگی ها آن را به یک ابزار بسیار تعاملی و انعطاف پذیر تبدیل می کند.

جستجوی ChatGPT می تواند به ابزار مورد علاقه برای دسترسی به اطلاعات آنلاین تبدیل شود. تجربه جستجو در حال حاضر بسیار هیجان انگیز است، با توانایی ارائه پاسخ های غنی از زمینه در زمان واقعی. و با سرعت حرکت چیزها، می‌توانیم انتظار پاسخ‌های دقیق‌تر و ویژگی‌های جستجوی جالب را با یادگیری و بهبود سیستم داشته باشیم.

ما شاهد پیشرفت‌هایی بیش از فناوری خواهیم بود. اگر OpenAI به اضافه کردن شرکای جدید ادامه دهد، محتوای موجود از طریق ChatGPT Search همچنان غنی‌تر و جامع‌تر می‌شود. این همکاری ها اطلاعات با کیفیتی را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد، ارائه می دهد.

رابط جستجوی Chatgpt شرایط آب و هوایی سیاتل را نشان می دهد
ChatGPT Search دارای رابط های خاصی برای اخبار خاص، مانند آب و هوا است

ما با جستجوی ChatGPT وارد عصر جدیدی می شویم. این ابزار یک کاربرد بسیار قدرتمند از فناوری جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. به لطف مایکروسافت بینگ و سایر منابع داده از شرکای ناشر، راهی سریع و کارآمد برای دسترسی به اطلاعات فراهم می کند. خواهیم دید که این ابزار چگونه توسعه می یابد، اما ممکن است رویکرد ما به تحقیق و سئو را دوباره تعریف کند. به این ترتیب، فرصت ها و استراتژی های جدیدی برای کمک به خوانندگان خود برای کشف محتوای خود خواهیم یافت.

منبع: https://yoast.com/chatgpt-search/

تحریریه گوگلیسم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *